Anställningsvillkor

Som personlig assistent hos Assistanskompaniet är du vårt ansikte utåt. Du är navet i vår organisation. Du är med andra ord viktig.

Hos oss får assistenterna utbildningar, bra löner och förmåner, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag och en arbetsgivare som bryr sig. Vi följer kollektivavtal Kommunal/KFO.

Den kund du arbetar hos blir din arbetsledare. Om kunden av något skäl inte själv kan agera som arbetsledare finns på arbetsplatsen en medarbetsledare som tillsammans med kunden ansvarar för allt på arbetsplatsen i samarbete med personal på Assistanskompaniets kontor. I vissa fall agerar även verksamhetsledarna på kontoret som arbetsledare. Allt beroende på kundens situation.

Din anställning löper på utan slutdatum. Du kan även få en anställning under en begränsad tid, en tid som du och din arbetsledare kommer överens om. Som personlig assistent anställs du ofta under arbetsformen ”så länge assistansuppdraget varar”. En anställningsform som innebär att du arbetar regelbundet med ett schema för din anställning.

Du har en timlön med OB-tillägg för obekväm arbetstid. Är du anställd på ”så länge assistansuppdraget varar” har du rätt till 25, 30 eller 31 dagars semester beroende på ålder. Vid timanställning blir däremot semesterersättningen inkluderad i lönen. Arbetstiden för en heltidsanställd personlig assistent är i genomsnitt 40 timmar i veckan.

Assistanskompaniet ansvarar för att lagar och avtal efterlevs.

Vill du arbeta hos oss

Skicka in din ansökan

Aktuellt

Är du nyfiken på hur vi jobbar dagligen? Vad vi tycker och vad vi gör? Vilka vi är? Följ oss då på Facebook och Instagram där vi heter Assistanskompaniet.