Anställningsvillkor

Som personlig assistent hos Assistanskompaniet är du vårt ansikte utåt. Du är navet i vår organisation. Du är med andra ord viktig.

Hos oss får assistenterna utbildningar, bra löner och förmåner, pension, försäkringar, friskvårdsbidrag och en engagerad arbetsgivare som bryr sig. Vi följer kollektivavtal Fremia/Kommunal.

Den kund du arbetar hos blir din arbetsledare. Kunden kan också ta hjälp av en  medarbetsledare, som tillsammans med kunden ansvarar för allt på arbetsplatsen i samarbete med verksamhetsledare på kontoret.

Som personlig assistent anställs du oftast under arbetsformen ”så länge uppdraget varar”. En anställningsform som innebär att du arbetar regelbundet efter ett schema för din anställning och din avtalade tjänstegrad. Vi tillämpar även timanställning.

Du har timlön, OB-tillägg  samt semesterersättning. Du  har rätt till 25, 30 eller 31 dagars semester beroende på ålder, enligt gällande kollektivavtal.

Assistanskompaniet ansvarar för att lagar och avtal efterlevs.

Vill du arbeta hos oss

Skicka in din ansökan

Aktuellt

Är du nyfiken på hur vi jobbar dagligen, vad vi tycker och vad vi gör? Följ oss då på Facebook och Instagram där vi heter Assistanskompaniet.