Personlig assistent

Personlig assistent – utefter dig

Vi jobbar med hjärtat

En personlig assistent ska passa i ditt liv och med dina villkor, en förutsättning för att hitta den bästa assistenten till dig är att vi känner varandra. Hos oss är du inte en i mängden och det är inte dina assistenter heller.

Vi anpassar rekryteringsprocessen till dig, vissa vill vara med redan från start och andra vill att vi gör det mesta. Varje år gör du som kund och din verksamhetschef  en genomförandeplan där ni bland annat pratar om rekrytering, planerade resor och uppsatta mål för assistansen. Även om du ett år inte vill vara involverad kanske du vill det nästa år. Du och din verksamhetsledare pratar ihop er om vad som ska stå i annonsen och när du godkänt  börjar vi leta efter den rätta personliga assistenten för dig! Vid en rekryteringsprocess där du vill att vi gör det mesta börjar vi med att sålla bland ansökningar, därefter görs en första telefonintervju. Låter det bra tar vi in personen för en arbetsintervju. Med många års erfarenhet av att anställa och rekrytera personliga assistenter är frågorna anpassade för att få veta så mycket som möjligt om denna person och om han eller hon skulle passa som personlig assistent hos just dig. Vi tar alltid referenser, för din trygghet. Efter detta steg i processen är det din tur som kund att träffa personen. Du får dels fråga dina frågor men också känna om personkemin  finns. Känns det bra startar vi upp med intropass där personen går bredvid din personliga assistent för att lära sig hur man arbetar hos just dig.

Enligt vår kundundersökning har 90 procent av våra kunder haft sina personliga assistenter i fem år eller mer! För att lyckas med det ser vi till att vår personal, dina assistenter, trivs på jobbet. Om de gör det kommer de stanna längre och också göra ett bättre jobb. Assistanskompaniet erbjuder bra löner, försäkringar, pension, friskvård och coachning.  Vi följer kollektivavtalet mellan KFO och Kommunal. Varje år har vi minst två obligatoriska utbildningar – assistansutbildning och ergonomi och förflyttningsutbildning. Läs mer här. Utbildningarna har vi för att det är vårt sätt att kvalitetssäkra personalen, men det är också ett sätt för oss att vara synliga arbetsgivare för de personliga assistenterna. Ibland kan jobbet som personlig assistent vara ensamt så dessa utbildningar är också ett sätt för personalen att lära känna varandra och ha en trevlig dag tillsammans!

Att vi har en jour är inte bara en trygghet för dig som kund utan även för personalen. Ibland händer saker och ting efter kontorstid och då är det jätteviktigt att vi finns där även då. Jouren tar hand om sjukskrivningar men också andra akuta händelser. Jouren har en bakjour vilket är kontorspersonalen. Kontorspersonalen i sin tur har en bakjour bestående av VD och Verksamhetschef. Detta är en enorm stöttepelare och trygghet att veta att man kan luta sig mot.

Aktuellt

Är du nyfiken på hur vi jobbar dagligen?
Vad vi tycker och vad vi gör? Vilka vi är? Följ oss då på Facebook och Instagram där vi heter Assistanskompaniet.

Följ oss på sociala medier