Om oss

Vi har kunder i hela landet, och har kontor i Stockholm. Du vet vilken personlig assistans som är rätt för dig. Tillsammans når vi dit.

Teamet bakom Assistanskompaniet

Våra verksamhetsledare har ett tätt och långsiktigt samarbete med kund och medarbetare. Tillsammans med kunden skapar vi individuella lösningar anpassade efter  behov och önskemål

Magnus Ekqvist

VD och grundare

Magnus var initiativtagaren till att starta Assistanskompaniet. Han har tidigare haft olika ledande befattningar inom vård- och omsorgsbranschen. Han har också en personlig relation till assistans inom familjen.  Magnus drivs av att skapa en bra, trevlig och strukturell arbetsmiljö där medarbetarna trivs och är stolta över att arbeta för Assistanskompaniet. Vilket ger möjlighet att skapa en riktigt bra assistans för våra kunder. 

Yvonne Bergklint

Verksamhetschef

Yvonne har jobbat inom personlig assistans sedan 2004 då hon började som assistent själv. Sedan övergick hon till rollen som verksamhetsledare, kunskapen om hur det är att arbeta som assistent gör att hon har en stor förståelse både ur kunds och ur personals synvinkel. Det som driver Yvonne är tillfredsställelsen som blir när allt fungerar som det ska. 

Tanja Hänninen

Verksamhetsledare

Tanja har tidigare erfarenhet som personlig assistent, hemtjänst samt som resursperson. Tanja har arbetat inom många olika yrken, men hon har fastnat för assistansen för dess personliga vårdegenskaper. Hon tycker om att arbeta med människor och olika livssituationer så arbetet som verksamhetsledare passar henne utmärkt. 

Susanne Chermat

Verksamhetsledare/ Marknadskoordinator

Susanne har tidigare varit verksam som verksamhetsledare inom personlig assistans samt inom äldreomsorgen. Susanne älskar att jobba med människor och det som driver henne är personliga möten och att skapa långsiktiga relationer. Susanne tycker om att resa och upptäcka nya platser och kulturer.