Välj rätt assistansbolag

Vi på Assistanskompaniet arbetar alltid utifrån våra kunders perspektiv och önskemål.

Den värdegrund vi arbetar utifrån är:

Närhet

Vi arbetar nära våra kunder, vi är tillgängliga och synliga samt väl insatta i våra kunders situation och assistans.

Respekt

Vi arbetar utifrån att alla människor har lika värde.

Öppenhet

Transparens i allt vi gör, vi vill ge våra kunder stor insyn i vårt företag efter vi tror på ärlighet.

Leverans

Vi strävar alltid efter att vår assistans ska ha högsta kvalitet.

Vi är alltid nära till hand

Söker du ett assistansbolag som är personligt, med anpassad assistans efter dina önskemål? Eller vill du själv vara arbetsledare och ansvara för schemaläggning till rekrytering så är vi alltid nära till hands. Assistanskompaniet individanpassar varje assistans efter önskemål. Vi arbetar med långsiktiga relationer där dina önskemål alltid tillgodoses och för att detta ska fungera i praktiken så har både du och dina assistenter en och samma kontaktperson – verksamhetsledaren.

Vi vet att alla är unika med olika behov och önskningar!

Vi vet att det inte är lätt med assistans därför förklara vi enkelt hur du går till väga om du önskar söka assistans eller vill byta assistansbolag.1.Ko

Hur det går till

Steg 1 -Samtal

Kontakta marknadskoordinator Susanne Chermat för att få veta mer om vad Assistanskompaniet kan erbjuda.

susanne.chermat@assistanskompaniet.se eller på  nr 076 185 70 0

Steg 2 - Träff

För att enkelt gå igenom vad Assistanskompaniet erbjuder bokar vi in en träff, du väljer om du vill ses på kontoret alternativ hemma hos dig. Du får möjlighet att berätta hur och vad du vill ha hjälp med kring din assistans och vi berättar vilka avtal som finns att välja mellan.

Steg 3 - Erbjudande

Vi har tre avtal som presenteras vid träffen. Du väljer avtalet som passar dig beroende på hur involverad du vill vara i assistansen. Du kan välja att själv agerar arbetsgivare om du vill sköta allt, möjlighet att ha en medarbetsledare som stöd eller lämna över hela assistansen till oss.

Steg 4 - Betänketid

Vi ger dig betänketid att tänka igenom för och nackdelar. Vi vet att det inte är ett enkelt beslut och finns tillgängliga för funderingar som kan dyka upp på vägen.

Steg 5 - Beslut

När du tänkt igenom ditt beslut och är redo att byta eller ansöka om assistans  är det dags för en uppstartsplan där vi kommer överens om vem som gör vad. Det är en del praktiska saker och vi hjälper dig med allt du önskar. Assistansen ska vara flexibel och kunna följa dig i vardagen så att du kan leva ett fritt och självständigt liv utefter självbestämmande

Vi har lång erfarenhet av nyansökningar och överklagan. Stor kunskap om personlig assistans från alla tänkbara håll. Alla verksamhetsledare har själv bakgrund som assistenter.

Kundenkät

För att se hur vi uppfattas som assistansbolag gjorde vi en kundenkät under våren 2020 –pågående. Vårt samlade betyg på kundnöjdhet är 4,2 av 5 möjliga. Ett betyg vi är stolta över men vi strävar alltid efter att bli ännu bättre.

99%

procent av kunderna tycker att de får assistans på alla sina beviljade timmar.

92%

procent av kunderna är nöjda med sin assistans.

91%

procent av kunderna skulle rekommendera Assistanskompaniet.

45%

procent av kunderna har haft samma assistent fem år eller längre.

Kvalitetsledningssystem för att säkerställande att vi håller uppsatta kvalitetsmål

Vi arbetar med ett kvalitetsledningssystem som uppfyller kraven i SOSFS 2011: (S) Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd och ledningssystem för kvalitet i verksamhet enligt SoL, LVU, LVM, LSS och Lex Sarah. Vårt kvalitetsledningssystem är ständigt pågående och ett levande system för att bidra till ständiga förbättringar och säkerställande att vi håller uppsatta kvalitetsmål. Genom vårt arbete med detta fångas information upp för att åtgärda, förbättra och utveckla vårt assistansbolag.